Výběr obchodního názvu pro vaši firmu patří mezi nejdůležitější kroky, které musíte absolvovat, když chcete začít podnikat. Název, který si zvolíte, bude ve vašem podnikání figurovat po celou dobu. Proto je důležité věnovat výběru dostatek času.

Jaký by měl být dobrý obchodní název?

Kreativní a originální

Vymyslete kreativní a originální název, který si zákazníci nebudou zbytečně plést s názvem jiné firmy. Snažte se dostatečně odlišit především od konkurence.

Snadná zapamatovatelnost

Nekomplikujte si tvorbu názvu složitými slovy, která si vaši zákazníci stěží zapamatují. Chcete přeci, aby byli schopni jej dlouho udržet v paměti.

Lehká vyslovitelnost

Výslovnost dokáže u obchodního názvu hrát větší roli, než si myslíte. Představte si, že se dva lidé baví o vaší firmě, ale každý její název vyslovuje jinak. Může tak dojít k záměně s jinou firmou nebo k tomu, že si váš název zákazníci nebudou pamatovat.

V jednoduchosti je síla

Jednoduché názvy splňují podmínku zapamatovatelnosti i snadné vyslovitelnosti. Jednoduchý název by se měl dát také skloňovat. Zajistíte tak, že lidé budou moci o vás bez potíží mluvit a doporučit vás.

Na co myslet?

Ochranná známka

Ochrannou známku pro obchodní název je dobré mít tehdy, když chcete zabránit tomu, aby stejný nebo podobný název používala jiná společnost. 

Internetová doména

Název vaší domény by měl odpovídat názvu firmy. Zjednodušíte tak vyhledávání vaší firmy na internetu. Je však důležité nejprve zkontrolovat, zda doména s názvem vaší firmy není už obsazená.

Registrace v obchodním rejstříku

Zápisem do obchodního rejstříku vaši firmu oficiálně zaregistrujete pod příslušným názvem. I zde platí, že nesmí existovat dvě firmy se stejným nebo snadno zaměnitelným názvem.

 

Několik tipů na závěr:

  • Pokud podnikáte i na jiném než českém trhu, myslete na to, aby byl váš název jednoduchý, zapamatovatelný a snadno vyslovitelný i v jiném jazyce. Pozor si dejte především na překlad slova.
  • Nepřipravte se o potenciální zákazníky názvem, který je příliš zaměřený na jeden segment (např. Parfemy.cz, Žehličky s. r.o.)